I tillegg til felles åpningsforedrag tilbyr vi 46 parallelle kurs av fire-timers varighet.
Åpningsforedrag: Læreplan B – et skråblikk på barnehage- og skolehverdagen
Marius Henriksen er tegneserieskaper
Kurs 01: Arbeid med skjønnlitteratur og muntlighet i klasserommet
Kursholder: Gro Ulland og Christian Bjerke
Kurs 02: Autisme og tilrettelegging på skolen
Kursholder: Ann Kristin Tverbekkmo og Elin Brandshaug
Kurs 03: Bevegelsesaktiviteter i kroppsøving
Kursholder: Geir Øvrevik og Ketil Østrem
Kurs 04: Eksperimentell grafiske teknikker i miniformat
Kursholder: Anna Berthelsen
Kurs 05: Estetiske uttrykk skapt i lek med materialer, kropp og rom
Kursholdere: Monica Klungland og Anne-Mette Liene
Kurs 07: Handlingskompetanse om vold og overgrep
Kursholder: Ole Morten Mouridsen og Knut Katerås
Kurs 08: Historiebevissthet som ressurs i undervisning for bærekraftig utvikling.
Kursholder: Ingvild Ruhaven og Hilde Kristin Røsstad
Kurs 10: Hvordan bruke KI i skolen?
Kursholder: Haakon Sundbø og Frank Reichert
Kurs 12: Hvordan følge opp elever med dysleksi – en inkluderende undervisning
Kursholder: Marianne Engen Matre
Kurs 14: Hvordan lage en skolehverdag på elevens premisser?
Kursholdere: Karen Stenslund og Marianne Aagesen
Kurs 15: Hvordan ruste de unge til voksenlivet?
Kursholder: Lene Holmen Berg og Charlotte Wiese Møll
Kurs 16: Hvordan skape elevengasjement i et flerspråklig klasserom?
Kursholder: Elin Andreassen Håkegård
Kurs 17: Hvordan skape et trygt og godt læringsmiljø – faglig og sosialt
Kursholder: Inger Bergkastet
Kurs 18: Hvordan undervise om krig og konflikt?
Kursholdere: Camilla Sjøvold og Øyvind Ekvik
Kurs 19: Hvorfor og hvordan lære barn om beskyttelse mot vold og seksuelle overgrep?
Kursholder: Emilie Forbes Holmen
Kurs 24: Lekbasert læring og undervisning av matematikk i barnehage og skole
Kursholder: Svanhild Breive
Kurs 26: Læring og sikkerhet i og ved vann og sjø
Kursholdere: Kjetil Fossheim og Ann Christin Helgesen Bjørke
Kurs 28: Låtskriverkurs
Kursholder: Askil Holm
Kurs 29: Matematiske bevis: teori, praksis og historie
Kursholder: Snorre H. Christiansen
Kurs 30: #MINE GRENSER – Undervisning om seksuell trakassering
Kursholder: Katja H-W Skjølberg og Irene Trysnes
Kurs 32: Muntlig samhandling i fremmedspråksklasserommet
Kursholder: Eli-Marie D. Drange
Kurs 33: Musikk og flerspråklighet i samlingsstund
Kursholder: Lars L. Iversen
Kurs 34: Opplevelsesbasert læring med VR, AR og koding i klasserommet
Kursholder: Martin Smith-Garsen
Kurs 36: På leit etter barns spor – å jobbe med pedagogisk dokumentasjon i barnehagen
Kursholder: Lene C.H. Sirevåg og Renate Severinsen
Kurs 37: Religionsorakler i religionsundervisningen
Kursholdere: Sissel Undheim
Kurs 38: Sangglede og stemmebruk i grunnskolen
Kursholder: Hege Bjørnestøl Beckmann og Marius Lønskog Igland
Kurs 39: Sjakk i barnehage og skole
Kursholder: Bjarte Leer-Helgesen
Kurs 40: Studer smartere
Kursholdere: Vivian Kjelland og Marianne Tønnesen
Kurs 41: Tenkende klasserom i matematikk
Kursholder: Håkon Raustøl og Kjetil Damsgaard
Kurs 43: Undervisning i metode for tillit og samarbeid
Kursholdere: Ronny Kolstad og Nils Erik H. Sunde
Kurs 44: Utvikling av barns følelser i barnehage og skole- samspill mellom hjerne, kropp og sinn
Kursholdere: Anette Andersen og Heine Steinkopf
Kurs 45: Wergelandfamilien og Kristiansand
Kursholder: Bjarne Markussen