I tillegg til felles åpningsforedrag tilbyr vi 54 parallelle kurs av fire-timers varighet.
Åpningsforedrag: Når ansvaret tynger – Om mestring av barnehage- og skolehverdagen
Hvordan kan vi forstå og anvende begreper som ansvar og tillit på en bærekraftig (robust) måte, slik at vi ikke utmattes i en krevende arbeidshverdag
Kurs 01: Action research and language pedagogy: Infusing action learning in language teaching processes
Kursholder: Dr Angela Gallagher-Brett
Prof. dr. Larisa Kasumagić-Kafedžić
Kurs 03: Bekymringsfullt skolefravær
Kursholder: Stine Løveride og Kristin Andressen Eide
Kurs 05: Creative Arrangements
Kursholdere: Fredrik Sahlander og
Geir Espen Flesje
Kurs 06: Den første lese- og skriveopplæringen
Kursholdere: Ingunn Vatshelle Bratberg og Kristoffer Horst
Kurs 07: Den russiske imperiemakten og dagens krig i Ukraina
Kursholder: Halvor Tjønn
Kurs 09: Eksperimentell mini-grafikk
Kursholder: Anna Berthelsen
Kurs 10: Eleven som aktiv produsent
Kursholdere: Kristin Hop og Vibeke Omberg
Kurs 11: Elever som strever med matematikk
Kursholder: Linda G. Opheim
Kurs 13: Estetiske uttrykk skapt i lek med materialer, kropp og rom.
Kursholdere: Anne-Mette Liene og Monica Klungland
Kurs 14: Fagskriving med digital teknologi i skolen
Kursholder: Jon Olav Sørhaug
Kurs 16: Hvordan bruke kunst i tverrfaglig undervisning
Kursholder: Vilde Eskedal
Kurs 17: Hvordan bruke kunstig intelligens og samtaleroboter som ChatGPT i skolen?
Kursholdere: Cathrine E. Tømte og Maira S. Wasmuth
Kurs 18: Hvordan legge til rette for mestring og trygge overganger fra ungdomsskolen til yrkesfag og videre ut i praksis og lære?
Kursholdere: Annlaug Bragdø og May Helen Austad
Kurs 19: Hvordan skape egne undervisningsforløp gjennom drama
Kursholdere: Kari Strand og Marianne Nødtvedt Knudsen
Kurs 20: Hvordan undervise om krig og konflikt?
Kursholdere: John Harald Bondevik og Camilla Sjøvold
Kurs 21: Identitet og livsmestring i en flerkulturell skolehverdag
Kursholder: Hildegun Sarita Selle
Kurs 22: Innføring i skjermopptak som metode for variert undervisning
Kursholder: Morgan Konnestad
Kurs 24: Kjønns- og seksualitetsmangfold i skolen
Kursholder: Thea Litschi
Kurs 25: Kommunikasjon, konfliktløsning og læringsprosesser i relasjoner med barn
Kursholder: Hans Holter Solhjell
Kurs 26: Kunsten å lage gode historier sammen med barn
Kursholder: Birgitte Stien Nordbø
Kurs 27: Kunstig intelligens: Bildeskaping i endring
Kursholder: Jørund Føreland Pedersen
Kurs 31: Læring og sikkerhet i og ved vann og sjø
Kursholdere: Ketil Østrem og Kjetil Fossheim
Kurs 36: Reiser fysikken filosofiske problemstillinger? Kan filosofien bidra til å forstå dem?
Kursholder: Hans Herlof Grelland
Kurs 38: Rollespill og politikk
Kursholdere: Katja H-W Skjølberg, Alexander Ruser og Tobias Hoefelich.
Kurs 39: Rom for alle og blikk for den enkelte
Kursholder: Inger Bergkastet
Kurs 40: Samisk mat
Kursholdere: Hanne Andersen Dversnes og Mona Linge Omholt
Kurs 42: Sosial mediebruk og psykisk helse hos ungdom
Kursholder: Silje Steinsbekk
Kurs 44: Studer smartere
Kursholdere: Vivian Kjelland og Marianne Tønnesen
Kurs 45: Tekstprogrammering i matematikk på ungdomstrinnet
Kursholder: Kjetil Damsgaard
Kurs 46: Tenkende klasserom i matematikk
Kursholdere: Stig Eriksen og André Martiny
Kurs 47: The UK in Shambles: Who or What is to Blame for Britain’s Miseries?
Kursholder: Erik Mustad
Kurs 49: UTFORSK naturfag
Kursholdere: Anne LIen og Monica Lian Svendsen
Kurs 50: Utforsk og eksperimentering i engelsk på barnetrinnet
Kursholder: Patricia Pritchard
Kurs 51: Utforsking, samarbeid og engasjement i matematikk og norsk
Kursholdere: Kari Kolbjørnsen Bjerke og Mona Røsseland
Kurs 53: Yrkesfaglig fordypning (yff) i yrkesfaglig opplæring
Kursholdere: Monika Øgård og Kari-Anne Kverneggen