Kursoversikt med rom

For å finne raskt frem bør du sjekke hvor ditt kurs skal holdes før du kommer på stevnedagen.

Klikk på romnummer til ditt kurs for å få opp kart som viser hvor på campus krusrommet er.

Eks: B1-001 er i Bygg B, etasje 1, rom nummer 001
Oversiktskart over hele Campus Kristiansand finner du her

Nr Tittel Kursholder Rom Informasjon
1 ADHD i skolen: Kan de ikke bare ta seg sammen! Lisbeth Iglum Rønhovde B1-001
2 Akkurat sånn er det hjemme hos meg!» Agnes-Margrethe Bjorvand B1-007
3 Alternativ og supplerende kommunikasjon – ASK Solfrid Lie B3-007
4 Badminton med Shuttle Time André Høidebraaten Badmintonhallen Still opp i treningsklær og innendørssko, aktiv deltakelse i kurset. Badmintonhallen er ved Kongsgård Skolesenter på Lund.
5 Barnehagen som pedagogisk virksomhet Mona Nicolaysen F2-008
7 Bioteknologiens tidsalder? Muligheter og utfordringer Elisabeth Gråbøl-Undersrud
Truls Petersen
F2-004
8 Blended Learning i norskfaget – begynneropplæring i lesing og skriving Tine Foss Pedersen J1-064
9 Botanisk materialer – uvanter muligheter i kunst og håndverk Camilla Dversnes GU-001
10 Brexit – a Predicted Disaster? Jan Erik Mustad B2-004
11 Det flerspråklige klasserom Tove Sandell Hepburn
Christianne Valand Sørensen
B3-008
12 Dybdelæring i matematikk gjennom undring, utforsking og problemløsning Sigbjørn Hals
Anne Seland
46-215
46-216
13 Dybdelæring til middag! Vemund Ruud F1-023
14 ECO print Turid Myrann GU-013 Deltakere må ta med seg blader fra trær og busker. Dette kan være materiale fra skogen eller fra hagen. Ta med ca. ½ bærepose hver.
16 Elektronisk musikk – nyskapende undervisning i morgendagens musikk Jon Marius Aareskjold KU-019
17 Ett tema om gangen! Carl Kristian Kjølseth
Kjersti Fremstad
51-134
18 Frisbee i skolen! Geir Øvrevik Spicheren sal 1
19 GeoGebra Stig Eriksen B3-004 Deltakerne må selv ta med en datamaskin. Det er en fordel om versjon 6.0 er installert på forhånd.
20 Gi elevene tid til å forstå og anvende matematikk! Audun Rohn Olafsen
Odd Tore Kaufmann
Helene Eireen Taasaasen Korsvold
F1-031
21 Gøy med matte! Anne Smedstad F1-022
22 Hjelp barn og ungdom med sosiale, emosjonelle og atferdsmessige utfordringer. Lars Petter Steine B1-018
23 Hva er god skriveundervisning? Kåre Kverndokken, Gro Ulland og Christian Bjerke JU-071
24 Hvor skal sofaen stå? Lisbeth Skreland
Else Cathrine Melhuus
46-175
25 Hvordan skape et språkstimulerende miljø for minoritetsspråklige barn? Nina Indseth Bråthen H1-058
26 Inspirerende naturfag! Gro Wollebæk 46-137
27 Jippi, det er engelsk!» Tormod Lien B2-014
28 Jobbe sammen i yrkesfag Kari Repstad 48-108
30 Er det mulig å ha læringsstøttende aktiviteter i SFO når hjertet banker for barnas fritid Line Aunaas F2-007
31 Lekens betydning – vårt profesjonsetiske ansvar! Birgitte Fjørtoft B3-001
33 Levendegjøring og små teaterspill av barnebøker, eventyr og dikt for de minste barna Jorunn Seljeseth GU-048  

Kursdeltaker må ta med en bamse eller et annet kosedyr som er mykt og dermed lett å levendegjøre.

34 Livsmestring Tanja Bø Uggerud B2-003
35 Livsmestring  i skolen, hvorfor og hvordan? Karen Ringereide 46-277
36 Lær å bruke enkle tegneteknikker med Visuell fasilitering Annette Haugen 46-207
38 Matglede i SFO! Ida Ulrikke Valand
Kaia Heslien
IU-069
IU-skolekjøkken 1
IU-skolekjøkken 2
Ta med forkle – her skal vi lage mat! Oppmøte i IU-069, før vi fordeler oss til skolekjøkkenet.
40 Mobbingens psykologi og tiltak i skolen Erling Roland B1-006
41 Musikk i barnehagen Lars Lødemel G1-012
42 Negativ sosial kontroll – mangfoldets akilleshæl? Lene Biørn
Kristin Maaseide
HU-062
43 Nye inngangar til sidemålsundervisning på nynorsk Kristin Kibsgaard Sjøhelle HU-022
44 Pedagogikk i en teknologirik skolehverdag Rune Andersen B2-002
45 Politisk ekstremisme og vold Jacob Aasland Ravndal H1-022
47 Programmering med Scratch Nils K. Hansen D3-018 Deltakere må ta med egen bærbar PC
48 Relasjonens betydning for god klasseledelse Kjetil Andreas Hansen B2-006
49 Relasjonskompetanse i barnehagen Elin Gullesen Bratt 46-118
50 ReleKvant – Relativitetsteori og kvantefysikk i fysikk 2 Carl Angell 48-013 Deltakere må ta med egen bærbar PC
51 Retorikkens ABC Sylfest Lomheim B2-001
52 Samhandling mellom dyr og menneske Kursholdere vil være medlemmer av antrozoologigruppa ved UiA, forsterket med Carol Margaret Østby; BA i lingvistikk, og eier og hundefører til lesehunden Molly 48-106
53 Skolens ansvar for elevens Helse, Miljø og sikkerhet når de utfører arbeid som en del av opplæringen. (jfr. Arbeidsmiljøloven §1-6) Alf Helgeland F1-018
54 Skulptur i brøddeig, bobleplast, aluminiumsfolie og andre utradisjonelle formingsmaterialer Ole Kristian Herwel GU-002
GU-003
55 Sushikurs for mat og helse-lærere Reidun Høines og Camilla Agerup IU-skolekjøkken 3 Ta med forkle – her skal vi lage mat!
56 Treningsplanlegging – hvordan sikre progresjon, motivasjon og toppe formen til rett tid? Christine Jacobsen F2-001
57 Trommekurs med djembe Yancoumba  Diomande G1-018 Kursdeltakere tar med: – Egen djembe, eller en djembe fra din arbeidsplass (hvis du har) – Smarttelefon eller annen device som kan gjøre videoopptak (anbefales å ha plass til opptil 10min med film)
59 Utelek: Opp i trærne og løp av sted… Merete Lund Fasting 46-176
61 Økonomiske utviklingstrekk Ellen Katrine Nyhus
Bjørn Skogstad Aamo
HU-023
62 Å BRUKE 3D-design og 3D-printing Stian Mork 48-117