10. Koding og algoritmisk tenkning – spillbasert

Kursholder: Kristina J. Andreasen og Ivar Wagle, Tell forlag

Kursbeskrivelse: Skriv kode. Hent bananer. Redd verden.
CodeMonkey er en spillbasert læringsressurs hvor elevene, med ekte kode, styrer en ape på jakt etter bananer. Spillet begynner med grunnleggende kodekonsepter, og bygger gradvis opp mot mer sammensatt og kompleks kode. Codemonkey er spesielt utviklet for lærere uten forkunnskaper i data og koding. Lærerressursene omfatter detaljerte time-for-time-planer, innføringsvideoer og et kraftfullt dashboard som lar deg styre undervisningen og evaluere hver enkelt elevs måloppnåelse.
Spillet passer for undervisning i matematikk, naturfag og teknologifag.

Tidspunkt for kurs: 10.00-11.45 (Før lunsj)

Om kursholder:
Kristina Johnsdatter Andreasen er Universitetslektor ved OsloMET, Seksjon for digital kompetanse. Hun har i en årrekke undervist i datafag i Oslo-skolen.
Ivar Wagle, teknologientusiast, psykolog og forlegger.